REPTE: LA HISTÒRIA I EL BICICAS

 


La vida dels docents és molt dura. No només has d’estar en plena forma per explicar a distints grups d’alumnes distintes matèries sinó que la jornada laboral no acaba quan eixim del nostre lloc de treball. 

Una vegada creuem la porta de l’institut tenim un munt de feina: corregir activitats i exàmens, preparar les pròximes classes, buscar noves estratègies per motivar als alumnes, actualitzar els nostres coneixements, etc., i sempre et dus com a regal algun problemeta dels alumnes per rumiar la solució.

Es podria dir que és una feina sense fi, és a dir, infinita, que no acaba mai. Almenys en el cas dels historiadors. No pots oblidar la Història i les classes quan escoltes la ràdio, quan veus un Telediari, quan mires una pel·lícula, quan vas a comprar, quan sents música, quan parles amb els amics, quan el teu equip fitxa a un jugador, quan vas al metge, quan cuines, quan viatges, quan llegeixes una novel·la o un poema, quan recordes la teua vida, quan veus els noms dels carrers, quan estàs de vacances...

Més val que t’agrade molt la Història i que l’ensenyament sigue la teua vocació perquè el que és segur és que no descansaràs mai.

Passat divendres vaig eixir de classe després de fer moltes activitats al voltant del teatre amb el meu curs de 1r ESO Z i d’explicar el Bienni Progressista als meus alumnes de 2n Batxillerat, que m’asseguren que estan entenent la Història Contemporània d’Espanya. Tot un èxit, em sembla.

Com sempre, després de creuar la porta de l’institut vaig començar a pegar-li voltes al cap amb les pròximes classes i vaig anar a la parada acostumada del Bicicas. A punt d’agafar una bicicleta vaig mirar les que hi havia disponibles i vaig tindre una revelació no sé si divina però sí curricular. Així va nàixer el 

REPTE: LA HISTÒRIA I EL BICICAS

Les bicicletes que veieu a la imatge tenen una numeració atractiva, històricament parlant. Els dos alumnes que presenten per escrit les millors investigacions sobre què va passar en aquests anys segons el llibre de text i ho expliquen millor tindran una pujada de nota extra durant la segona avaluació. A més hauran d’encertar quina bicicleta vaig agafar i perquè.  

Límit de temps: divendres 18 de desembre.

Animeu-vos! Qui ha dit que la Història és avorrida?

Els números són:
1562
1582
1645
1648
1795
1812
1865



Comentaris